+370 650 95326    pasaka@splius.lt

eTwinning projektas „Kalėdos su STEM“

 

135232760_124026702798942_5719537522132431399_n135214067_444033443443919_152554535003498011_n135838216_413533276651897_1308183999720297168_n135639986_725247251757001_8368745976772613355_n135232760_3872976882765739_1601857862928184748_n135127151_697266984483939_8453327375706429582_n135231830_111389284115144_3285474716570930243_n

Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ priešmokyklinės grupės ugdytiniai iš „Bitučių“ grupės kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Kalinauskiene šiais metais Kalėdų laukė dalyvaudami tarptautiniame eTwinning projekte „Kalėdos su STEM“ (angl. „Christmas with STEM“). Projekto partnerėmis tapo 15 Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų. Projektui prasidėjus, prisijungė ir viena partnerė iš Islandijos, todėl projektas „Kalėdos su STEM“ (angl. „Christmas with STEM“) įgavo europinio projekto statusą.

Projekto tikslas – gilinti žinias apie žiemą, Adventą ir Kalėdų tradicijas per STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos taikymo) užduotis. Projekto metu vaikai turtino žinias aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, skaičiavimo ir matavimo, problemų sprendimo, mokėjimo mokytis srityse. Vaikai eksperimentavo, tyrinėjo, naudojosi išmaniomis technologijomis, įveikė iššūkius, atrado inžinerinius sprendimus, atliko matematines užduotis, domėjosi mokslu ir išgyveno kitokį Kalėdų laukimą.

Projektas vyko 4 Advento savaites. Kiekvienai savaitei buvo priskirta viena iš keturių STEM akronimo raidžių. Įdomu tai, kad projekto veiklos galėjo būti vykdomos tiek vidaus, tiek lauko erdvėse. Tokia mokymosi forma ugdytiniams labai patraukli, nes vaikams patinka būti ir žaisti tiek viduje, tiek lauke. Pedagogui toks būdas taip pat labai patogus, nes veikimas lauke tarsi savaime įtraukia ugdytinius, nereikalauja ypatingo pasiruošimo – juk visas ugdymui skirtas priemones galima rasti tiesiog gamtoje – tai sniegas, vanduo, oras ir kt.

Pirmoji projekto savaitė buvo skirta mokslo (angl. Science) veikloms. Ugdytiniai tyrinėjo sniegą, aiškinosi, kada jis limpa, o kada – ne, atliko eksperimentą su vašku, kurio metu išsiaiškino, jog vaškui išlydyti reikalingas karštis, stebėjo, kaip patekęs ant vėsaus/ šalto paviršiaus vaškas vėl sustingsta, tuo pačiu buvo aptartas saugus elgesys su ugnimi. Ugdytiniai išbandė šešėlių žaidimą, po kurio padarė išvadą – kuo plaštaka laikoma arčiau žibintuvėlio – tuo šešėlis ant sienos yra didesnis ir atvirškčiai. Ugdytiniai ieškojo atsakymo į klausimą, kas atsitinka uždegus žvakę lauke – liepsna dega ar užgęsta. Iš pradžių ugdytiniai savo spėjimą žymėjo veiklos lapuose, o po to, keliavo į lauką ir stebėjo – spėjimas pasitvirtino ar ne.

Antroji savaitė buvo skirta technologijoms (angl. Technologies). Projekto metu tiek pedagogams, tiek ugdytiniams teko išbandyti IKT įrankius, pavyzdžiui, pasinaudojant storyjumper.com (kiti projekto dalyviai naudojo bookcreator.com) programa – buvo sukurta projekto metu atliktų veiklų eKnyga „Kalėdos su STEM“. Nuotraukų koliažams panaudota fotor.com arba mobiliajame telefone gamykliškai įdiegta foto koliažų kūrimo programa. Ugdytiniai veiklose naudojo planšetinius kompiuterius, kurių pagalba išbandė „Quiver“ programėlę, likusias iki Kalėdų dienas padėjo skaičiuoti ir kasdien vis kitokią veiklą išrinkdavo Bee Bot.

Viena iš projekto idėjų – sukurti elektroninį žaidimą pasirinkta programa ir juo pasidalinti su projekto partneriais. Buvo sukurta viktorina „Aš laukiu Kalėdų!”, pasinaudojant Kahoot, programa. Projekto refleksijai buvo pasirinktas balsavimo metodas, pasitelkiant į pagalbą mentimeter.com Ugdytiniai internetinėje erdvėje galėjo balsuoti ir stebėti balsų pasiskirstymą, kokia projekto veikla jų tarpe yra populiariausia. Šiuolaikiniam vaikui tokie žaidimai yra ne tik lavinamoji, bet ir puiki motyvacinė priemonė.

Technologijų savaitę priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai taip pat sėkmingai išbandė projekto partnerių parengtus elektroninius žaidimus LearningApps.org, Wordwall.net puslapiuose.

Inžinerijos savaitę (angl. Engineering) ugdytiniai priėmė iššūkius ir ieškojo inžinerinių sprendimų, pavyzdžiui, kaip iš 9 zefyrų ir 16 medinių iešmelių pastatyti namelį ir jame apgyvendinti kalėdinį personažą, kaip iš lego sunkonstruoti roges, kad jose tilptų kuo daugiau kalėdinių dovanų; kaip iš duotų priemonių pastatyti senį besmegenį, kad jis turėtų akis, šypseną, nosį, 3 sagas, kepurę, šaliką, rankas ir pan.

Ketvirtoji savaitė – matematikos sritis (angl. Mathematics). Ugdytiniai atliko užduotį „Spalvoti lašeliai“ – vadovaudamiesi pateikta schema į stiklines su vandeniu lašino tam tikros spalvos, tam tikrą kiekį maistinių dažų, stebėjo, koks paveikslas išryškėjo, padarė išvadą, kad stiklinėse, kur įlašinta daugiau lašelių dažų – spalva yra intensyvesnė ir ryškesnė. Užduočių lapuose priešmokyklinukai skaičiavo geometrines formas, išsidėsčiusias ant kalėdinės eglutės ir iškirpę iš spalvoto popieriaus tokias pat figūras – turėjo sudėlioti eglę ir ją papuošti taip, kaip parodyta.

Labai džiugu, kad ir ugdytinių tėveliai buvo aktyvūs projekto dalyviai. Kiekvieną savaitę namuose jie su vaikais turėjo atlikti po vieną užduotį, susijusią su tos savaitės STEM akronimo raide. Bendradarbiavimui su tėvais iš viso buvo numatytos 4 užduotys ir jos buvo sėkmingai įgyvendintos: eksperimentas „Ledinė eglutė“ (S akronimo raidė), „Atkoduok paslaptį“ (T akronimo raidė), „Labirintas“ (E akronimo raidė), „Namų kepyklėlė“ (M akronimo raidė).

Žinoma, dėl šalyje susiklosčiusios pandeminės situacijos šiomis keturiomis užduotimis tėvai su vaikais neapsiribojo. Didžioji dalis ugdytinių nuo gruodžio 16 d. saugumo sumetimais liko namuose, tad ir prie grupėje įgyvendinamų veiklų prisijungė būdami namų aplinkoje. Tad projekto įgyvendinti nesutrukdė net paankstintos kalėdinės mokinių atostogos! Dėl to esu labai dėkinga mūsų grupės tėveliams!

Projektas buvo labiausiai orientuotas į pažinimo sritį, tačiau neabejotinai šalia ugdėsi ir kitos kompetencijos – tai komunikavimo, socialinė, meninė, sveikatos saugojimo.

Projekto rezultatai džiugina, nes ugdytiniai pagilino žinias apie žiemą, apie patį Advento laikotarpį ir Kalėdų tradicijas. Ugdytiniai turėjo galimybę patirti, jog Kalėdų laukimas gali būti visai kitoks – įgyvendinant įdomias, neišbandytas STEM veiklas, kurias vaikai turėjo progą atlikti ne tik ugdymo įstaigoje, bet ir namuose.

Projektinė veikla buvo sėkmingai integruota į kasdieninį ugdymo procesą, jį paįvairino ir praplėtė. Projekto metu buvo užmegzti bendradarbiavimo santykiai tarp šalies ir užsienio pedagogų. Tikiu, kad užmegzti ryšiai bus puikus startas naujiems bendriems projektams kurti ir įgyvendinti ateityje.

 

Nuoroda į elektroninę knygą „Kalėdos su STEM“:

https://www.storyjumper.com/book/read/95519826

Nuoroda į viktoriną „Aš laukiu Kalėdų!“: https://kahoot.it/challenge/03554848?challenge-id=0dd2b641-2385-4cda-b894-ffc93e70c498_1609254132321

DIENA PASAKOJE

Žodinė paieška

Planuojami renginiai

Balandžio  2024
Pi An Tr Ke Pe Še Se
   
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30  
Bal 19, 2024 - Pn
Šiauliai LT
1°C
Vėjas 3 m/s, ŠŠV
Spaudimas 754.56 mmHg
Drėgnumas 100%
Debesys 99%
pen šeš sek pir ant
4/1°C
5/1°C
5/3°C
2/1°C
3/-1°C

ŠIAULIŲ LOPŠELIS DARŽELIS „PASAKA“
Darbo laikas: 8.00 – 17.00
Įstaigos tipas - ikimokyklinio ugdymo mokykla
Ugdomoji kalba - lietuvių

Im. kodas: 290527520
Ats./s.: LT 5273 0001 0075 738757
AB bankas "Swedbankas" , b. k. 7300
Direktorė - Neringa Baršauskienė

Statybininkų g. 7, LT-78225 Šiauliai
Mob. tel.: +370 650 95325
El. paštas: pasaka@splius.lt

2024 © Šiaulių l-d „Pasaka“
NEĮGALIESIEMS