Renginį organizavo Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ pedagogės – Laura Bajoriūnė, Kristina Simanauskienė, Kristina Kalinauskienė, Julija Gribėnė ir Indrė Rakauskienė.
Džiugu, jog šiais metais tradiciniu tapęs renginys galėjo vykti jau nebe nuotoliniu būdu.
Renginio pradžioje buvo sukamas laimės ratas (
wordwall.net programa), kurio pagalba dalyviai vieni su kitais susipažino, pasakydami savo vardus ir iš kokios ugdymo įstaigos atvyko.
Viktorinos užduotys buvo pateiktos pasitelkiant į pagalbą vaikams gerai žinomą pasaką „Snieguolė ir septyni nykštukai“. Visų pirmiausia, naudodamiesi planšete ir QR kodų skaitytuvo programa, dalyviai turėjo išsiaiškinti, kokia pasaka bus skaitoma. Sužinojus atsakymą, visi klausėsi renginio vedėjų (Lauros Bajoriūnės ir Kristinos Kalinauskienės) skaitomos pasakos, po kurios sekė viktorinos užduotys. Už kiekvieną atliktą užduotį, komandos gaudavo po obuolį.
Viktorinos užduotys buvo pasislėpusios po STEAM raidėmis, todėl užduočių metu vaikai tapo mokslininkais (S) – t. y. atliko gamtos mokslų užduotį ir stebėjo, kokius stebuklus galima atlikti naudojant sodą ir actą.
Komandų dalyviai buvo technologais (T) – naudodami išmaniąsias bitutes (Bee-Bot) ieškojo nykštukų, o suradę – turėjo nuspalvinti skrituliukus tokiomis spalvomis, kokios buvo nykštukų kepurės. Dalyviams buvo pateikti programavimo lapai, kuriuo vadovaujantis, reikėjo paspausti rodykles ant bitutės tiksliai taip, kaip pažymėta užduotyje.
Kuriam laikui vaikai virto inžinieriais (E) ir gamino krepšelius obuoliams susidėti. Užduočiai atlikti vaikai naudojo veltinio medžiagos skiautę ir batraiščius.
Vaikai trumpam tapo ir menininkais (A) – iš gamtinės medžiagos (alyvų žiedų, kiaulpienių, saulučių, medžių lapų, rapsų žiedų, našlaičių ir kt.) kūrė puošnias sukneles Snieguolei iš pasakos.
Ir, žinoma, viktorinos dalyviai neaplenkė galimybės būti matematikais (M) – kiekvienas spėjo, kiek obuolių galėtų tilpti į pačių pagamintus krepšelius. Vaikai užsirašę savo vardą lentelėje, ties juo turėjo priklijuoti tiek burbuliukų, kiek obuolių galimai tilps į krepšelį. Buvo vaikų, kurių spėjimas ir galutinis rezultatas sutapo.
Visa tai susijungė į vieną raktinį raidžių rinkinį – STEAM.
Renginio dalyviams buvo įteiktos padėkos ir praktiškos atminimo dovanėlės, o vaikus lydėjusioms pedagogėms – Šiaulių miesto savivaldybės Švietimo centro pažymėjimai.
„STEAM gudručių“ viktorinos metu vaikai tobulino savo mąstymo, kompiuterinio raštingumo, programavimo įgūdžius, samprotavo, mokėsi problemų sprendimo, telkė dėmesį, stiprino pasitikėjimą savimi ir gebėjimą dirbti komandoje.