2017-03-15 Šiaulių lopšelio-darželio „Pasaka“ pedagogai susirinko ir analizavo „Geros mokyklos“ koncepciją ir tarėsi dėl požiūrio į ugdymą.
Pasinaudodami Kaoru Ishikawa metodu („žuvies griaučiais“), išskyrė svarbiausias priežastis, kurios turį įtakos ugdymo kokybei ir rezultatui. Pedagogai pabrėžė priemonių, metodų ir aplinkos įvairovę, ugdymo netradicinėse erdvėse bei virtualios erdvės dominavimą prieš ugdymą statiškoje aplinkoje, aptarė vaiko vaidmenį, kuris keičiasi iš pasyvaus stebėtojo į aktyvų tyrinėtoją, klausinėtoją, pedagogų nuostata mokytis ir reflektuoti patirtį buvo dar labiau sustiprinta nes „Mąstymo mokyklos“ metodologija teigia, kad mokytis turi visa bendruomenė ir tai daryti turi kartu. Tėvelių vaidmuo taip pat sustiprintas, nes tikimasi jų įsitraukimo ne tik į problemų sprendimą, bet ir į kasdienę veiklą bei vaikų pasiekimų vertinimą.
Susitarta dėl vizijos – sėkmingas vaikas, lyderis, dėl misijos – ugdyti vaikų socialinius gebėjimus, kūrybiškumą ir kritinį mąstymą bei filosofijos – kurios esmę sudaro „Mąstymo mokykla“.
Smagu pastebėti, kad prieš mėnesį vykusiame pokalbyje su ugdytinių tėveliais išgirdome panašias mintis, jie akcentavo: modernėjančios ugdymo aplinkos, mokymosi visur ir visada, „Mąstymo mokyklos“ statuso įgijimo netolimoje ateityje, ugdymo organizavimo per patirtinį mokymą, profesionalių pedagogų, kurie lanksčiai reaguoja ir prisitaiko prie įvairiausių ugdymo situacijų ir vaikų poreikių, kad jie dar intensyviau bendrautų ir informuotų tėvelius, kurie vis daugiau įsitraukia į ugdymo procesą ir jo reflektavimą.
Mūsų įstaigos ugdytinai taip pat išsakė savo nuomonę, vertino ir siūlė gero darželio požymius atspindinčius pavyzdžius. Štai „Nykštukų“ grupės ugdytinai, paklausti kokios veiklos jie labiausiai norėtų, atsakė, kad daržely norėtų skanauti valgomųjų ledų, daugiau laiko praleisti lauke, žaisti su išmaniais žaislais ir išmaniaisiais prietaisais (telefonu, kompiuteriu). Po balsavimo paaiškėjo, kad laimėjo pasiūlymas – daugiau laiko praleisti lauke!