Lopšelyje-darželyje teikiama pedagoginė, pedagoginė specialioji pagalba darželį lankantiems vaikams ir jų tėveliams.
Veikia vaiko gerovės komisija, kurios tikslas – pagalbos vaikui teikimo gerinimas bei pedagogų kūrybiškumo, atsakingumo skatinimas.
Vaiko gerovės komisija:
Pirmininkė: Inga Šimkutė-Karalevičienė – judesio korekcijos mokytoja,
Nariai: Ineta Labanauskienė – direktoriaus pavaduotoja ugdymui,
Nijolė-Liucija Žilevičienė – logopedė, spec. pedagogė,
Laura Bajoriūnė, socialinė pedagogė,
Ieva Kuizinienė, raštvedė.
SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ VAIKŲ UGDYMOSI GALIMYBĖS
Tenkinant specialiuosius vaikų ugdymosi poreikius, lopšelio-darželio pedagogai siekia:
Lopšelyje-darželyje teikiama pedagoginė, specialioji pagalba darželį lankantiems vaikams ir jų tėveliams.
Veikia vaiko gerovės komisija, kurios tikslas – pagalbos vaikui teikimo gerinimas bei pedagogų kūrybiškumo, atsakingumo skatinimas. Vaiko gerovės komisija savo darbą organizuoja remdamasi LR ŠMM 2011-07-08 įsakymu Nr. V-1228 patvirtintu Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašu ir LR ŠMM 2011-07-13 įsakymu Nr. V-1265/V-685/A1-317 patvirtintu Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupių nustatymo ir jų specialiųjų ugdymosi poreikių skirstymo į lygius tvarkos aprašu.
Grupės auklėtojos:
Specialusis pedagogas:
Spec. pedagogo darbo laikas:
ketvirtadieniais nuo 7.48 val. iki 10.30 val.
Logopedės Nijolės Liucijos Žilevičienės darbo laikas:
pirmadieniais nuo 7.45 val. iki 13.00 val.
antradieniais nuo 7.45 val. iki 13.00 val.
trečiadieniais nuo 7.45 val. iki 12.30 val.
ketvirtadieniais nuo 10.30 val. iki 17.30 val.
penktadieniais nuo 7.45 val. iki 12.30 val.
Logopedės Marijos Jazdauskienės darbo laikas:
ketvirtadieniais nuo 7.30 val. iki 11.00 val.
penktadieniais nuo 7.30 val. iki 17.30 val.
Įstaigoje dirba psichologė, kuri padeda, susidūrus su šiomis problemomis:
bendravimo, elgesio problemos (vaikas yra labai vienišas, uždaras, nenori ir nemėgsta bendrauti, patiria bendraamžių patyčias, nepasitiki savimi, daug konfliktuoja, agresyviai elgiasi, meluoja, sunkiai sukaupia dėmesį);
adaptacijos sunkumai (sunki adaptacija darželyje, mokykloje, neprisitaikymas kituose vaikų kolektyvuose, nenoras būti su bendraamžiais).
emocinės problemos (vaikas patiria įvairias baimes, nerimą, nesuvaldo impulsų, yra labai jautrus, verksmingas, nuolat atrodo liūdnas ar abejingas, sunkiai išsiskiria su tėvais);
įvairūs negalavimai, kai nerandama medicininės priežasties (galvos, pilvo skausmai, šlapinimasis į lovą, sutrikęs miegas, apetito praradimas arba pernelyg didelis maisto poreikis, nerviniai tikai, mikčiojimas);
krizės, traumos (artimo žmogaus mirtis, tėvų skyrybos, ligos, brolio, sesers gimimas, persikraustymas gyventi kitur, darželio ar mokyklos pasikeitimas, naminio gyvūno praradimas, autoavarija, gaisras, patirta prievarta).
Kaip psichologas padeda sunkumus spręsti?
KONSULTUOJA auklėtojas ir tėvelius vaiko raidos, emocinių ir elgesio sunkumų, ugdymo organizavimo ypatumų klausimais (aptaria ir išsiaiškina sunkumus, suplanuoja pagalbos būdus, kartu su tėveliais ir/arba auklėtojomis priima sprendimą, kaip geriau išspręsti kilusius sunkumus).
ĮVERTINA vaiką: stebėdamas jo elgesį grupėje, lauke (ką labiausiai mėgsta veikti, kaip sutaria su grupės draugais ir auklėtojomis, kaip atlieka užduotis, kiek įsitraukia į kitas darželyje organizuojamas veiklas), kalbėdamasis su tėveliais ir auklėtojomis apie vaiko šeimos aplinką, sveikatą, pomėgius, sunkumus, elgesį namuose ir darželyje, pateikdamas užduotis.
ŠVIEČIA auklėtojas ir tėvelius aktualiais raidos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais: rekomenduoja literatūros, internetinius šaltinius, skaito paskaitas ir pranešimus, rekomenduoja ir skatina dalyvauti profesionalių specialistų organizuojamose mokymuose, bendradarbiauja su kitais vaiko ugdymui svarbiais specialistais.
Vykdo psichologinių problemų
VYKDO PREVENCIJĄ: įvertina psichologinių problemų poreikį darželyje, rengia prevencines programas, atlieka intervenciją darželio vidinių problemų sprendimui (pvz., konfliktai tarp auklėtojų, tarp vaiko tėvų ir auklėtojų, tarp auklėtojų ir vaikų), rengia metodinę – didaktinę medžiagą (lankstinukus, skrajutes, plakatus ir kt.).
Konsultacijų laikas:
pirmadieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.;
antradieniais nuo 8.00 val. iki 17.00 val.